امضای تفاهم‌نامه همکاری در جلسه با مدیر کل استاندارد استان تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف؛ مهندس عباس نوری مدیر کل اداره استاندارد استان تهران اظهار امیدواری کرد با امضاء این تفاهم نامه، زمینه استفاده از توان تخصصی آزمایشگاه های جهاددانشگاهی صنعتی شریف برای توسعه استانداردسازی و استانداردهای سیستم کیفیت در کشور افزایش یابد.
در این جلسه، رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با اراٸه توضیحاتی درباره توانمندی و فعالیت‌هایی که در زمینه استاندارد سازی، توسط متخصصان و کارشناسان این سازمان انجام شده است، اظهار امیدواری کرد، با رفع مشکلات و موانع موجود، زمینه‌های همکاری برای دستیابی به اهداف استاندارد سازی کالاها با بهره گیری از خدمات آزمایشگاه های تخصصی مهیا شود.
مدیر آزمایشگاه سامانه های الکترونیکی و هوشمند سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در جلسه امضاء تفاهم نامه، با درخواست نظارت بیشتر بر خود اظهاری کالاهای وارداتی، اصلاح قوانین گواهی در مبدا و نظارت بیشتر بر ورود کالا، اظهار داشت:
آزمایشگاه تعیین معیار مصرف انرژی برای تجهیزات استخراج رمز ارزها (ماینر) این سازمان با توجه به نیاز کشور و با هدف جلوگیری از ورود کالای بی کیفیت و پر مصرف برق و کمک به صنعت برق، با درخواست اداره کل استاندارد استان تهران ایجاد و گواهینامه تائید صلاحیت برای آن صادر شده است، ولی تاکنون بنا به دلایلی آنطور که باید از امکانات و توانمندی های موجود در جهت اهداف ذکر شده استفاده نمی شود.
وی با انتقاد از عملکرد و تلاش عده ای برای جلوگیری از نظارت بر کیفیت دستگاه های ماینر وارداتی به کشور، اظهار داشت: متاسفانه حتی با اجباری شدن آزمون این تجهیزات، هنوز سازوکاری که بتواند واردکنندگان این دستگاه ها را به دریافت استاندارد این کالا ترغیب کند وجود ندارد و با پیگیری به عمل آمده مشخص شده است که در اظهارنامه وارداتی این محصول، قطعات آن ذکر شده و ادعا می شود که نیاز به آزمون ندارد.
عابدی درباره کیفیت این دستگاه ها گفت: متاسفانه بیشتر ماینرهای وارداتی دارای رده مصرف انرژی C و D و حتی E می‌باشند و جزء محصولات از رده خارج شده کشورهای مختلف است که مصرف برق آنها بسیار بالاست.
مدیر آزمایشگاه سامانه های الکترونیکی و هوشمند سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، اظهار امیدواری کرد با امضاء این تفاهم نامه، زمینه اجرای قوانین استانداردسازی در ارتباط با جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت به بازار کشورمان بیش از پیش مهیا شود.
تفاهم نامه همکاری و ایجاد دفتر استانداردسازی در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، چهارشنبه 7 دی ماه به امضاء عباس نوری مدیر کل اداره استاندارد استان تهران و دکتر محسن مردانی رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف رسید.

تاریخ خبر: 1401/10/07